Aplicación de estrategias virtuales para mejorar el desarrollo del pensamiento lógico en matemáticas
DOI:
https://doi.org/10.37117/s.v2i20.563Keywords:
Creativity: teaching learning: virtual strategies: virtual tools: logical thinkingAbstract
The objective of this research is to determine the virtual strategies in the area of mathematics that contribute to the development of logical thinking in students to achieve the improvement of cognitive abilities and skills and strengthening the teaching-learning process. This research work had a qualitative-quantitative approach, which was framed in the research: explorative, descriptive, explanatory, bibliographic, for its analysis the inductive, deductive, analytical and synthetic methods were used, on the other hand, the primary information collection technique through surveys applied to students and teachers, in addition, an interview was carried out with an expert in the area of mathematics. With the development of this study, knowledge in the application of virtual strategies in the development of logical thinking in mathematics is strengthened. Based on the results, it was possible to identify that teachers use traditional strategies in classes, with little use of technology, the deficient application of creative virtual strategies directly affects the development of logical thinking of students in these times of confinement. Therefore, it is concluded that the implementation of virtual applications is important, because it positively improves logical thinking in the area of mathematics with the correct and efficient application of these virtual strategies, and thus dynamize the educational process and contribute significantly to the development of the abilities and skills of students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Sinapsis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
El Copyright posee el propósito de proteger tanto la propiedad intelectual de los autores como sus resultados. El comité editorial de la Revista Sinapsis se compromete con los autores a proteger, defender y preservar tanto su trabajo como su reputación, y toma muy en serio las acusaciones de infracción, plagio, disputas éticas y fraude. Si un autor se da cuenta de un posible plagio, copia de resultados, fraude o infracción, le rogamos que se comunique con la mayor brevedad posible con el comité editorial de la revista Sinapsis.
CC BY-NC-ND: esta licencia permite a los reutilizadores copiar y distribuir el material en cualquier medio o formato solo sin adaptarlo, solo con fines no comerciales y siempre que se le atribuya al creador.
Términos de Licencia:
Reconocimiento: debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o su uso.
No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
No Derivada: si remezcla, transforma o construye sobre el material, no puede distribuir el material modificado.
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que permita la licencia.
El autor esta en la obligación de seguir las exigencias según lo instruido en la licencia ubicada en el enlace: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es